Jaki strój powinien  obowiązywać w instytucjach państwowych.

Istnieje coś takiego jak zasady dotyczące dopasowania odpowiedniego stroju zarówno do okazji jak i do pracy. Różni się on w zależności od klasy społecznej, tożsamości kulturowej, stosunku do wygody, tradycji oraz do stanowiska jakie obecnie zajmuje w danej pracy i w danym zawodzie.

W poprzedniej dekadzie to garnitur był standardowym ubiorem bez względu na rodzaj wykonywanej pracy. Dziś to już przeszłość, a garnitur kojarzy nam się z ubiorem biurowym, zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Są zawody, gdzie to pracodawca lub zawód narzuca stój jaki obowiązuje w danej pracy i na danym stanowisku. I tak na przykład lekarza obowiązuje inny strój na konferencje, inny do pracy w szpitalu i jeszcze inny podczas wykonywania zabiegu czy operacji.  Zawód lekarza, należy do zawodów gdzie obowiązek zapewnienia stroju dla pracownika wynika z przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

Do takich zawodów możemy również zaliczyć górników, chemików, pracowników laboratorium, pracujących na taśmie produkcyjnej, osoby pracujące w gastronomi,  itp. Przede wszystkim chodzi o przepisy jakie dotyczą zawodów technologicznych jak i również sanitarnych. Według polskich norm, to pracodawca jest zobowiązany do zapewnienia stroju, jeśli ubranie, które należy do pracownika może ulec zniszczeniu lub zabrudzeniu podczas wykonywanej pracy.

Są jednak zawody, że odpowiedni, jednolity strój wpływa na postrzeganie pracowników. Szczególnie dotyczy to osób, które mają bezpośredni kontakt z klientem.. W takim wypadku strój jest równie ważny jak sama rozmowa przeprowadzona z pracownikiem. Elegancki i idealnie dobrany strój zdecydowanie łatwiej pozwala wzbudzić zaufanie drugiej osoby i sprawia wrażenie większej kompetencji danego pracownika. Dość częstym błędem popełnianym przez mężczyzn to dobór skarpet do garnituru. Mężczyzna śpiesząc się do pracy, zwraca uwagę na ogólny image, zaś nie bierze pod uwagę, że gdy usiądzie, jego skarpetki będą całe na widoku. Dlatego należy przygotować sobie odpowiednią stylizację dzień wcześniej i pamiętać o tym by bielizna na wystawała ponad spodnie jeśli się pochylisz, a skarpetki bambusowe męskie nie powinny być zbyt krótkie żeby nie było widać gołej skóry gdy usiądziesz. Zarówno kolor bielizny jak i skarpet powinien być dopasowany do koloru garnituru, i najlepiej by skarpety bambusowe męskie były gładkie lub miały bardzo delikatny wzorek.

Perfumy jakie dana osoba stosuje do pracy, powinny być bardzo delikatne lub całkowicie z nich zrezygnować, gdyż nadmiar nie będzie dla nikogo korzystny. Co by było gdyby każdy przyszedł do pracy mocno wyperfumowany?? Totalna mieszanka. Biżuteria również powinna być skromna, nierzucająca się w oczy, gdyż nie zawsze jest ona dobrze widziana zarówno przez szefa jak i przez klienta. Jest to dość istotne podejście do stylizacji zwłaszcza dla osób, które zajmują dość wysokie stanowisko w swojej branży lub jeśli mamy na co dzień dość duży kontakt z innymi osobami. Dlatego należy pamiętać, że elegancja, kultura i minimalizm zawsze są dobrze widziane bez względu na zawód jaki wykonujesz.

ishcourse.pl -iso.pl https://metropoliabydgoska.pl/jakie-powinno-byc-bezpieczne-mieszkanie/