Felgi samochodowe są jednym z tych elementów, które mogą odmienić wygląd całego pojazdu – postarzyć go, odmłodzić czy nawet sprawić, że stanie się on niepowtarzalny i wyjątkowy. W jaki sposób jednak stosunkowo tanim kosztem osiągnąć efekt nowych felg? Najprościej jest je polakierować.
Kosz zakupu nowych felg do samochodu
Najbardziej pożądane na rynku motoryzacyjnym są felgi ze stopów lekkich – przede wszystkim z aluminium. Są one nie tylko powszechnie dostępne do niemal każdego modelu samochodu znajdującego się na rynku, ale również w wielu przypadkach ceny nowych obręczy stanowią zaledwie ułamek wartości danego pojazdu. W przypadku jednak starszych pojazdów nawet wydatek w okolicach tysiąca złotych na komplet używanych obręczy może być dla wielu właścicieli aut zbyt duży. Co prawda na portalach aukcyjnych można znaleźć aluminiowe felgi w znacznie niższych cenach, jednak ich stan często pozostawia wiele do życzenia. Jeżeli jednak nie są one pogięte i wyszczerbione, a jedynie porysowane i schodzi z nich lakier, to stosunkowo tanim kosztem możemy przywrócić im dawny blask i odmienić nasz samochód. Co istotne, można tego z powodzeniem dokonać w warunkach garażowych bez dysponowania kompresorem i pistoletem lakierniczym.
Samodzielne lakierowanie felg
Przed przystąpieniem do lakierowania felg należy się wyposażyć we wszystkie niezbędne narzędzia oraz produkty – mowa tutaj oczywiście o papierach ściernych (różnych gradacji), kostce szlifierskiej, odtłuszczaczu, ściereczce z mikrofibry oraz lakierze do felg. O ile wybór papierów ściernych i odtłuszczacza nie powinien stanowić żadnego problemu, tak wybierając lakier do felg należy zwrócić szczególna uwagę na wskazywaną przez danego producenta technologię jego nanoszenia. Niektóre lakiery do felg nie wymagają pokrycia dodatkowym lakierem bezbarwnym uzyskując samoistnie odpowiednią wytrzymałość na uszkodzenia.
Odpowiednie przygotowanie felg
Aby osiągnąć zadowalający, a to estetyczny i trwały efekt świeżych felg, należy przyłożyć się przede wszystkim do odpowiedniego przygotowania samej powierzchni felg. To właśnie od początkowego etapu szlifowania powierzchni i usuwania wszystkich rys i zadrapań zależy gładkość powierzchni finalnej. Nie powinniśmy w żadnym przypadku liczyć na to, że sam lakier do felg wyrówna wszystkie zagłębiania i rysy.