Użyteczne funkcje e-sklepu zwiększające sprzedaż

Decydując się na sprzedaż internetową należy zadbać o funkcjonalność naszego e-sklepu. Musi mieć nie tylko nowoczesny design, ale też posiadać cenne funkcje ułatwiające korzystanie z serwisu. Tworzenie sklepów internetowych musi odbywać się w oparciu o bieżące trendy oraz oczekiwania konsumenckie.

Prezentacja towaru - zdjęcia i opis wysokiej jakości

Nie od dziś wiadomo, ze dobrze zareklamowany produkt lepiej się sprzedaje. Dlatego też należy zadbać o właściwą prezentację sprzedawanych produktów. Podczas tworzenia sklepów internetowych należy postawić na wysoką jakość zdjęć oferowanych produktów. Najlepiej jeśli potencjalny klient dany produkt będzie mógł obejrzeć z różnych perspektyw (widok w 360 stopniach) oraz przyjrzeć się jemu z bliska (opcja powiększenia). Dodatkowo trzeba zadbać o odpowiednie opisy poszczególnych produktów. Muszą one podawać niezbędne informacje w taki sposób by zachęcić do ich kupna.

Możliwość porównania kilku produktów - pomocne w dokonaniu wyboru

Zanim zdecydujemy się na jakiś produkt, chętnie wcześniej dokonujemy porównania go z innymi również spełniającym nasze oczekiwania. Tworzenie sklepów internetowych w taki sposób, aby umożliwić klientom porównywanie kilku interesujących go produktów jest bardzo użyteczne i zwiększa komfort robienia w nim zakupów. Jest to bardzo wartościowa i ceniona funkcja przez użytkowników, w którą warto wyposażyć swój sklep.

Inną równie cenioną przez użytkowników funkcją jest zaawansowane filtrowanie, które znacznie ułatwia im dotarcie do interesującej grupy produktów. Zaznaczając odpowiednie parametry klient otrzymuję listę produktów spełniających jego kryteria. Prosty i szybki oraz bardzo przydatny sposób filtrowania oferty całego sklepu.

Kody rabatowe i programy lojalnościowe

Obecnie tworzenie sklepów internetowych bez ofert promocyjnych w zasadzie się nie sprawdza. Ludzie są przyzwyczajeni do tego, że w sieci kupuje się taniej. Dodatkowo liczą na różnego rodzaju promocje - kody rabatowe, oferty dnia, zniżki okazjonalne itp. Sprawdzają się też programy lojalnościowe.

Sekcje polecanych produktów i najczęściej kupowanych także są ważną funkcją podnoszącą sprzedaż i godną uwagi przy tworzeniu sklepów internetowych.

Artykuł przygotowany na podstawie materiałów dostarcoznych przez agencję Iguana Studio